zaterdag 29 juni 2013

Juffencadeautjes

Op het einde van het schooljaar geven we de juffen van de kindjes graag een cadeautje en een ding vergeten we niet: het komt ook van de kindjes, dus werken zij zelf mee aan de cadeautjes en we houden het graag praktisch, bruikbaar, nuttig, ... zodat het geen prul is die achteraf verdwijnt.
Vorig jaar maakten we voor iedereen confituur, maar dit jaar had ik minder inspiratie. Ondertussen heb ik wel al pinterest.com ontdekt en ben ik reeds een aantal weken geleden op zoek gegaan naar ideetjes. Het zouden geen 4 dezelfde cadeautjes worden.
De eerste in de rij was juf Hilde: iets met bijtjes. Ik vond een leuk ideetje dat perfect bij de juf en de bijtjesklas paste en Tias zou ook veel zelf kunnen doen. Hij heeft geschilderd, geknipt, genaaid en gestempeld. Mama heeft alles aan elkaar geplakt.

Voor juf Sharon vond ik het overlevingspakket voor een juf een ideaal idee, aangezien ze beslist heeft om mee te gaan naar het derde leerjaar met de klas. We hebben samen met een aantal andere ouders een emmer vol gestoken met allerlei leuke spullen die in onze ogen belangrijk zijn om het volgend schooljaar te overleven. Ik kreeg zelf al eens zo'n pakketje van Joyce toen zij Ten Berg inruilde voor een nieuwe school en ik mijn collega die vooral een vriendin werd toch zou missen. De inspiratie voor de emmer vond ik hier. Die van ons werd wel wat groter en het leuke was dat er steeds meer ideeën bij kwamen. Ik ben helaas vergeten om een foto te maken. Luna maakte een klok voor in de nieuwe klas die voortaan de paradijsvogels heet en deze heb ik wel gefotografeerd.
Voor juf Kathleen die zedenleer geeft, had ik echt geen idee. Ik geef nochtans hetzelfde vak, maar toch. Toen ik vroeg of er iets was dat juf nodig had, zei Luna: 'Stiften voor op het wit bord, want die zijn altijd leeg als juf er iets wil op tekenen.' Het werd dus het pennenzakje dat vele mama's voor de juffen zullen genaaid hebben deze dagen en wij staken er nog 4 whiteboardstiften bij. Het stofje voor de pennenzak kocht ik in de o zo gezellige Stoffenkamer. Luna maakte nog een sleutelhangertje uit fimoklei om eraan vast te maken.

Voor turnjuf Laurence maakten de kindjes ook iets uit fimo om aan een sleutelhangertje te hangen: Luna maakte een zwemplankje en wist perfect welke kleuren er nodig waren en Tias maakte een voetballetje. De sleutelhangertjes ben ik helaas ook vergeten fotograferen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten