zaterdag 7 juni 2014

Kleurdoostaart

Op school hing er een oproep uit om een taart te bakken voor het schoolfeest. Ik had er wel zin in, maar  ik durf me niet altijd meteen te engageren, omdat ik me niet altijd even goed voel en ik dan niet weet of ik het kan waarmaken. Ik ging dus even aan Julie, de brugfiguur, vertellen dat ik misschien een taart zou bakken, maar me voorlopig nog niet zou opschrijven. Ondertussen had ik er wel al met Luna over gesproken, want Luna en Tias willen al lang eens een eigen taart versieren en vaderdag was misschien wel de ideale gelegenheid. Luna sprak me begin deze week aan en zei: "Mama, je gaat nu toch die taart maken voor de Kleurdoos?" Ja zeker? Nu nog inspiratie zoeken. Meestal werk ik voor een schoolfeest rond het thema. Uiteindelijk viel mijn oog op de affiche van het schoolfeest, maar ik zag daar niet zoveel Kleurdoos in. Toch niet letterlijk (de kleurtjes), tot plots....

De bladeren van de bomen lagen zo mooi dat ik er me perfect een schilderspalet achter kon voorstellen. Ik liet me dus even gaan op de affiche die onze zorgcoördinator had samengesteld en ik maakte er mijn eigen Kleurdoostaartje van. Soms zie ik er tegen op om aan een taart te beginnen, maar eenmaal ik bezig ben, is het toch o zo leuk om te doen.


Luna en Tias hebben elk hun eigen taart gemaakt, maar die foto's komen er pas op na vaderdag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten