donderdag 31 oktober 2013

Scraptijd!

Bureautje netjes, ruimte op de tekentafel, kasten op orde, herfstvakantie, ... en de kindjes spelen of slapen al... Inderdaad, tijd voor mezelf en de televisie kan me gestolen worden, het is SCRAPTIJD!
De voorbije jaren gebeurde het helaas te vaak dat lay-outs en andere scrapprojecten niet helemaal afraakten. Vaak moest er niet zoveel meer aan gebeuren, maar had ik geen inspiratie, geen zin of geen tijd. Ik heb er al een heleboel terug bovengehaald en eindelijk afgewerkt en er wachten er nog. Het kriebelt eigenlijk om zelf terug ontwerpjes te maken en eindelijk eens volwaardige albums te maken, maar eerst moeten die andere lay-outs af (of toch zoveel mogelijk).
Aan de meeste lay-outs begon ik tijdens een workshop van Akke-Fietje en zijn dus ook de ontwerpen van Akke en Fietje. Dat zal er ook telkens bij staan. Soms weet ik zelfs niet meer hoe de workshop heette, omdat het al een paar jaar geleden kan zijn.

Deze lay-out hoort eigenlijk bij de lay-outs die al eerder op mijn blog verschenen op 22 januari 2012. Er ontbraken toen nog twee foto's waardoor deze is blijven liggen.
workshop Akke-Fietje
Wereldkaarten doen aan reizen denken, maar ik scrap onze reisfoto's nooit wegens veel te veel foto's en veel te moeilijk om te kiezen en veeeeel te veeeel werk. Dus koos ik voor de perfecte foto's: Tias als baby op een wereldkaart. We maakten deze foto's voor zijn geboortefeestje: een culinaire wereldreis langs zes werelddelen. Ik had geen flauw idee meer hoe de lay-out er oorspronkelijk uitzag, maar ik denk niet dat hij heel veel zal schelen van het origineel. Er zal bij mij misschien wel wat minder opstaan. En wat dan nog? Het is altijd leuk om net iets anders te doen.
workshop Akke-Fietje
Op deze lay-out staan de foto's in het boekje dat voor de twee labels plakt. Ik heb er wel de folder bij gestopt die eigenlijk de reisfolder was met de uitleg van het geboortefeestje en op de rechtse lay-out zit het zogezegde vliegticket om aan de reis te beginnen.
workshop Akke-Fietje
De binnenkant van het boekje met zes wereldgerechtjes en een slapende Tias in het midden. 
workshop Akke-Fietje
4 dagen na Tias zijn geboorte mag hij naar huis. Dit is inmiddels al 5 jaar geleden. Ik heb geen idee hoelang dit al lag te wachten, maar in ieder geval minder dan 5 jaar ;-). Deze heb ik zelf ontworpen, hoewel daar niet zoveel speciaal aan te ontwerpen valt. 


Carnaval in Nieuw Namen. Het papier doet je misschien niet denken aan Carnaval, maar het paste wat de kleuren betreft ontzettend goed bij de foto's. Bij beide lay-outs zitten nog foto's verstopt. Mijn kindjes weten ondertussen ook al dat er soms foto's verstopt zitten, zodat ze nu altijd meteen vragen wat er nog allemaal open kan.
workshop Akke-Fietje
workshop Akke-Fietje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten